Географія

 

Інтерактивні вправи

Рельєф 6 клас

Клімат Африки

Терміни

Острови світового океану

Властивості вод Світового океану

Складові гідросфери. Знайди пару

Правила роботи з контурною картою

Робота з контурною картою під час вивчення географії дуже важлива річ. Ми постійно робимо одні й ті самі помилки. Зверніть будь ласка увагу на правила роботи з контурною.


 При виконанні робіт на контурній карті учні повинні виконувати наступні правила:

1.  Усі написи назв географічних об’єктів виконувати друкованими, по можливості дрібними, але виразними літерами чорною ручкою;
2.  Робити написи назви об’єкта тільки мовою оригінала (карта, з якою працює учень), тобто не треба перекладати назви географічного об’єкта з карти, а записувати його тільки мовою, якою він подається в атласі.
3.  Географічні назви не скорочувати, не переносити;
4.  Назви форм рельєфу (гірських систем) та річок підписувати уздовж їх розташування, але не «догори ногами»; більшість же інших об’єктів ( міста, країни, миси, тощо) підписувати паралельно паралелям;
5.  Коли назву об’єкта не можна розмістити на карті, то слід зробити зноску або примітки. Тоді на карті замість назв лише цифри, а в умовних позначеннях цілий перелік географічних назв.
Звичайно, це певне послаблення до вимог роботи з контурною картою і негативно впливає на рівень засвоєння географічної номенклатури. Надписування назви тільки на карті веде до запам’ятовування об’єкта і виховує точність і естетичний смак.6.  Окремі умовні позначення є традиційними (наприклад, корисні копалини), їх не можна змінювати і треба зображати точно;
7.  Якщо на карту наноситься якийсь об’єкт, то загальне пояснення символу або кольору цього об’єкта обов’язково виноситься в умовні позначення;
8.  Зображення символів, їх розмір і колір мають бути однакові і на карті, і в умовних позначеннях;
9. Коли учні підписують на карті, наприклад річки, треба наводити синім олівцем саму річку ( а не всю річкову систему). Таким чином учні встановлюють, де річка починається, куди впадає, відокремлюють головну річку від її притоків.
Пам'ятайте: працювати в контурних картах фломастерами і маркерами заборонено

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

ПРИРОДНИЧА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ

БАЛИ      

ГАЛУЗЕВІ КРИТЕРІЇ

 

Група результатів 1. Проводить дослідження природи

Група результатів 2. Здійснює пошук та опрацьовує інформації

Група результатів 3. Усвідомлює закономірності природи

1

Учень / учениця:

виконує частину простих завдань /

дослідницьких дій за наданим зразком з

допомогою вчителя

 

Учень / учениця:

сприймає і розпізнає інформацію, отриману від

учителя / інших осіб

 

Учень /учениця:

намагається відповідати на прості запитання

2

Учень /учениця:

виконує прості завдання / дослідницькі дії за

наданим зразком з допомогою вчителя

 

Учень /учениця:

відтворює незначну частину інформації,

отриманої від учителя / інших осіб або із

запропонованих джерел

 

Учень/ учениця:

намагається знаходити у почутому / прочитаному часткові

відповіді на прості запитання;

намагається виконувати прості завдання / навчальні дії за

наданим зразком з допомогою вчителя;

слухає інших, комунікує за потреби

3

Учень /учениця:

виконує завдання / дослідницькі дії за наданим

зразком з допомогою вчителя;

долучається до роботи в групі під час

виконання дослідницьких дій

 

Учень /учениця:

відтворює частину інформації, отриманої від

учителя / інших осіб або із запропонованих

джерел

 

Учень /учениця:

знаходить у почутому / прочитаному часткові відповіді на

запитання;виконує окремі завдання / навчальні дії за наданим зразком з

допомогою вчителя;

долучається до роботи в групі;

намагається висловлювати свої думки

4

Учень /учениця:

виконує завдання / дослідницькі дії за зразком з

допомогою вчителя;

частково виконує обов’язки, розподілені в групі під час виконання дослідницьких дій / завдань;

пояснює окремі дослідницькі дії

 

Учень /учениця:

відтворює за зразком основну інформацію,

отриману із запропонованих джерел;

висловлює свої думки, використовуючи

отриману інформацію

 

Учень /ученищ:

розуміє окремі поняття / терміни / навчальні дії;

виконує завдання / навчальні дії за зразком з допомогою

вчителя;

частково виконує обов’язки, розподілені в груп

5

Учень /ученищ:

виконує дослідницькі дії за запропонованим

алгоритмом, за потреби звертаючись по

допомогу;

розпізнає з допомогою вчителя проблеми, які

можна розв’язати дослідницьким способом;

виконує завдання в групі відповідно до

визначених обов’язків під час виконання

дослідницьких дій і завдань

 

Учень /ученищ:

застосовує частково інформацію, отриману від

учителя / інших осіб або із запропонованих

джерел, для виконання навчальних завдань;

знаходить у почутому / прочитаному відповіді

на прості запитання

 

Учень /ученищ:

намагається пояснити основні поняття / явища /навчальні дії;

виконує завдання / навчальні дії за запропонованим

алгоритмом з допомогою вчителя;

виконує свою частку групової роботи

6

Учень / учениця:

розуміє і пояснює дослідницькі дії;

виконує репродуктивні види дослідницької

діяльності за запропонованим алгоритмом

самостійно;

розпізнає з допомогою вчителя проблеми, які

можна розв’язати дослідницьким способом і

висловлює припущення щодо їх розв’язання;

виконує дослідницькі дії / спільне завдання в

групі відповідно до визначених обов’язків

 

Учень / учениця:

здійснює пошук інформації в запропонованих джерелах; застосовує інформацію, отриману від учителя /

інших осіб або із запропонованих джерел для виконання навчальних завдань

 

Учень /ученищ:

розуміє і пояснює основні поняття / явища / навчальні дії з допомогою вчителя, наводить прості приклади; виконує

завдання / навчальні дії за запропонованим алгоритмом самостійно;

виконує спільне завдання в групі відповідно до визначених обов’язків

7

Учень /учениця:

виконує репродуктивні й частково-пошукові

види дослідницької діяльності за

запропонованим алгоритмом або в співпраці;

розпізнає проблемні ситуації з допомогою

вчителя, розв’язує їх відомим способом;

співпрацює в групі, виконуючи дослідницькі

завдання

 

Учень /учениця:

знаходить у запропонованих джерелах потрібну інформацію для виконання навчальних завдань і розв’язання проблемних ситуацій;

відповідає на окремі запитання за опрацьованою інформацією, поданою в різний спосіб;

перетворює один вид інформації в інший за

зразком

 

Учень /ученищ:

відповідає на окремі запитання, наводить типові приклади й

аргументи на підтвердження висловленої думки;

виконує репродуктивні й частково-пошукові види навчальної

діяльності за запропонованим алгоритмом самостійно або в групі;

розпізнає проблемні ситуації з допомогою вчителя, висловлює припущення щодо ‘їх розв’язання;

налагоджує комунікацію, співпрацює в групі за погодженим планом, виконуючи навчальні завдання

8

Учень / учениця:

виконує окремі пошукові, дослідницькі та / або творчі дії;

розв'язує проблемні ситуації відомими

способами під керівництвом вчителя;

активно співпрацює з Іншими, визначає свої

завдання в груповій дослідницькій діяльності

 

Учень / учениця:

аналізує інформацію, отриману з обраних

джерел, зіставляє, порівнює та групує її за

заданою ознакою;

відповідає на запитання за опрацьованою

інформацією, поданою в різний спосіб;

перетворює інформацію одного виду в інший

 

Учень /учениця:

розпізнає проблемні ситуації, розв’язує їх відомим способом з

допомогою вчителя;

відповідає на запитання, доповнює думку / відповіді

однокласників;

виконує окремі навчальні дії;

активно співпрацює з іншими, виконуючи навчальні завдання,

: визначає свої завдання в групі;

залучає інших до співпраці в межах запропонованої теми

9

Учень /учениця:

виконує пошукові дослідницькі та творчі

завдання;

розв’язує проблемні ситуації відомими

способами;

пропонує нові способи розв’язання проблемних

ситуацій під керівництвом учителя;

активно співпрацює та допомагає іншим,

виконуючи дослідницькі завдання

 

Учень /учениця:

аналізує інформацію, отриману з різних джерел;

добирає спосіб унаочнення інформації

 

Учень /учениця:

розпізнає проблемні ситуації з-поміж запропонованих,

розв'язує їх відомими способами під керівництвом учителя;

добирає доречні приклади та аргументи щодо висловленої

думки;

виконує пошукові завдання;

активно співпрацює з іншими, генерує ідеї під час виконання

завдання

10

Учень / учениця:

ставить запитання, установлює логічні зв’язки між досліджуваними об’єктами, явищами, процесами;

застосовує здобуті знання й практичні вміння в різних дослідницьких / проблемних ситуаціях;

пропонує кілька способів розв'язання

проблемної ситуації самостійно або в групі

 

Учень / учениця:

виокремлює істотну й потрібну інформацію,

отриману з різних джерел;

оцінює інформацію за наданими критеріями під керівництвом учителя

 

Учень /учениця:

розпізнає проблемні ситуації;

ставить запитання, установлює логічні зв’язки між об’єктами, фактами, явищами;

застосовує здобуті знання й практичні вміння в типових навчальних ситуаціях;

здійснює різні види Діяльності, пропонує кілька способів розв’язання проблемної ситуації самостійно або в груді;

долучається до розроблення критеріїв оцінювання власної діяльності, діяльності групи

11

Учень /учениця:

застосовує здобуті знання й практичні вміння в нестандартних ситуаціях;

аналізує власні навчальні дії самостійно або в

групі;

конструктивно взаємодіє в групі під час

дослідницької діяльності: висловлює власну

позицію, аргументує її, робить висновки

 

Учень / учениця:

знаходить інформацію й аналізує її;

узагальнює інформацію, отриману з різних

джерел;

оцінює інформацію за наданими критеріями

 

Учень / учениця:

висловлює щодо проблемної ситуації власну позицію, аргументує її;

оцінює різні аспекти проблеми;

використовує наукові факти для формулювання власних суджень;

застосовує здобуті знання й практичні вміння в нетипових ситуаціях;

конструктивно взаємодіє в групі для розв’язання спільних навчальних завдань;

здійснює різні види діяльності, аналізує власні навчальні дії і дії групи

12

Учень /учениця:

застосовує здобуті знання й практичні вміння,

: усвідомлює ризики і прогнозує наслідки;

аналізує й оцінює власні дослідницькі дії;

ініціює, планує та організує співпрацю в групі для виконання дослідницьких / творчих завдань аналізує власні навчальні дії, планує свій подальший навчальний поступ;

організує співпрацю в групі для досягнення навчальних цілей;

толерує різні точки зору, опосередковує спілкування в групі.

Учень /учениця:

порівнює, зіставляє та оцінює інформацію,

отриману з різних самостійно вибраних джерел;

оцінює надійність джерел інформації

 

Учень /учениця:

висловлює щодо проблемної ситуації власну позицію, аргументує її, робить висновки;

установлює закономірності, підтверджує їх прикладами;

застосовує здобуті знання й практичні вміння для розв’язання проблемних ситуацій, усвідомлює ризики й прогнозує

наслідки;

 

 

 

 

 

 

На допомогу учню


Пам'ятка для учнів
  Як працювати з контурною картою
Результат пошуку зображень за запитом "цікаві картинки з географії"1.    Роби написи простим загостреним олівцем (або чорною пастою) охайно і розбірливо.
2.    Підписуй назви річок, гір, рівнин уздовж їх географічного простягання.
3.    Підписуй назви об’єктів невеликими чіткими друкованими літерами.
4.    Якщо назва об’єкта завелика, познач його цифрою і в умовних позначках розшифруй.
5.    Використай ті умовні позначки, які є в атласі.
6.    Якщо вагаєшся – подивись уважно в атлас або на настінну карту – це для тебе зразок.


План характеристики океану

 

1. Географічне положення, які материки та їх частини омиває.

2. Площа, місце та зв'язок з іншими океанами.

3. Особливості рельєфу дна, острови та їх походження.

4. Переважаючі і найбільші глибини.

5. Океанічні течії, клімат, солоність води.

6. Життя в океані.

7. Використання океану людиною. Транспортні морські шляхи.

8. Екологічні проблеми океану.


План характеристики материка

 

1. Географічне положення материка.

2. Історія відкриття, дослідження та засвоєння.

3. Особливості рельєфу, геологічної будови та корисних копалин материка.

4. Клімат та чинники, що його утворили. Кліматичні пояси, області та типи клімату материка.

5. Внутрішні води материка та їх залежність від клімату.

6. Ґрунтово-рослинний покрив та тваринний світ материка.

7. Природні комплекси: зони та країни. Охорона природи на материку.

8. Природні ресурси, населення, господарство. Політична карта материка.

9. Найбільші держави та їх характеристика.



План характеристики корисних копалин

 

1. Загальні запаси і концентрація (на одиницю площі).

2. Якість, склад та умови залягання (глибина, потужність та розташу­вання пластів).

3. Поєднання з іншими видами корисних копалини, можливість їх спільного використання.

4. Освоєність території, перспективи розробки.

5. Транспортні можливості території.

6. Висновок про раціональне використання з урахуванням впливу на навколишнє природне середовище.

 

1 коментар:

  « На крилах STEM! » 22 квітня 2025 року в межах Всеукраїнського STEM -тижня в КЗ “Богодухівський ліцей № 2” вчителькою ЗЗСО Тетяною ЗАП...